Narodil sa 4. januára 1973 v obci Vavrečka v okrese Námestovo. Svoj
talent a zároveň záľubu – kresbu štvorkolesových osobných vozidiel
prejavil už v Ľudovej škole umenia v Námestove. Keďže tento koníček ho
neprechádzal ani v puberte, vyštudoval strednú umeleckú školu v Kremnici
v odbore dizajn. Po jej ukončení začal v roku 1991 študovať produktový a
priemyselný dizajn na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.
V prvom ročníku sa zúčastnil dizajnérskej súťaže pre automobilku Škoda,
ktorú vyhlásil jej materský koncern Volkswagen. Vtedy sa umiestnil na
druhom mieste, čím si zabezpečil už ako 20-ročný možnosť pracovať pre
Volkswagen, najskôr v rámci štipendia a neskôr ako dizajnér
automobilových exteriérov. Vtedy štúdium nedokončil a naplno sa venoval
budovaniu svojej kariéry.
Vždy ho nadchne, keď na ceste vidí auto, ktoré dizajnoval. "Ale človek vždy skôr rozmýšľa už nad ďalším. Akým spôsobom sa budeme uberať ďalej," vyjadril
sa Kabaň v máji minulého roka pri preberaní vyznamenania od slovenskej
prezidentky. Ako priblížil, vytvorenie nového dizajnu konkrétneho modelu
trvá približne štyri až päť rokov.
Po viac ako troch rokoch práce vo Volkswagene požiadal o možnosť
pokračovať v štúdiu a to na londýnskej Royal College of Art. Napriek
tomu, že z predchádzajúceho štúdia na vysokej škole nemal dokončený
bakalársky titul, škola mu udelila výnimky a mohol navštevovať
magisterské štúdium. Dopomohli mu k tomu výsledky v práci, keďže v tom
čase už dve autá, ktoré nadizajnoval, boli vo výrobe. Školu absolvoval v
roku 1997 s titulom Master of Arts v odbore design vozidiel.
Na legendárnom Bugatti Veyron začal pracovať v roku 1999, pričom navrhol
dizajn celého exteriéru vozidla okrem kolies. V roku 2003 prešiel z
materskej spoločnosti do koncernu Audi, kde po troch rokoch zastával
pozíciu vedúceho Centra pre dizajn exteriéru. Od roku 2008 pôsobil ako
vedúci oddelenia dizajnu značky Škoda Auto. Počas tohto pôsobenia bol
autorom dizajnu modelov Kodiaq, Superb, Octavia či miniáut Volkswagen
Lupo a Seat Arosa. Škodovkám dal novú výraznú tvár charakterizovanú
jasnými čistými líniami a vyváženými proporciami.
V roku 2017 prešiel do automobilky BMW. Tu sa v roku 1019 stal vedúcim
dizajnérom britskej značky Rolls-Royce. Po niekoľkých mesiacoch však
oznámil svoju rezignáciu a v roku 2020 sa vrátil do koncernu Volkswagen a
to na pozíciu šéfa dizajnu vozidiel Volkswagen.